Na čaju kod Sigmunda

A ima i najbolje kolače sa cimetom.

A ima i najbolje kolače sa cimetom.

Svet je lud. Srbija luđa. Stres, nervoza, besparica. Mi svakodnevno ronimo u govnima i samo ponekad uzmemo malo daha. Kako onda ne poludimo? Glupost, naravno da smo ludi. To je samo ona održiva ludost s kojom se živi. Bitno je imati ventil. Danas ljudi prosto ne umeju da sačuvaju svoj minimalni nivo mentalne izopačenosti i često izleću iz takta. To nije dobro. Nije ni potrebno. Treba naći načina da sa nekim popričaš. Sa nekim ko je stručan i ko ume da postavi prava pitanja. Neko ko zna da sasluša i rastereti te pritiska. Ko drugi nego Sigmund Frojd? Ne mislim simbolično. Ne mislim na psihijatre koji će ti skinuti kožu sa starog izlizanog novčanika. Ko još ima para za njih? Ja ne. A i više volim da pričam lično sa Sigijem. Ipak je on pionir u ovoj oblasti.

Tajna je u samoterapiji pomoću zamišljenog psihijatra. Znam zvuči ludo ali radi savršeno. Eto recimo moj zamišljeni Sigmund mnogo je bolji od pravog-pokojnog. Oblači se u malo življe boje, puši lulu a ne cigare, vedrijeg je raspoloženja ali i dalje nemački analitičan i vrlo racionalan. Mi se siti ispričamo, mada više pričam ja nego on, a ne prestaje da me zadivljuje sa pravim pitanjima. Pogađa pravo u srž. Kao da me zna bolje od mene. Jedino me nekad izbaci iz takta kad grgolji dok pije crni čaj. Mislim,  ko to radi? Pa nije to žalfija pa da ispiraš grlo. No to su sitnice.

Naše seanse se obično dešavaju kad sam ja opušten, zamišljen i u stanju snažne realaksacije sa psiho-filozofskim nabojem. On se prosto pojavi i sipa sebi prvu šolju prokletog čaja. Zavali se u neko foteljče, izuje cipele i krene:

-Dobar dan Srđane. Kako ste danas?

-Fala na pitanju – solidno. A vi?

-Pa nije loše, fala na pitanju. Malo sam utanjio, imam nešto nejasnije obrise nego prethodni mesec. Za nijansu sam i gojazniji moram priznati.

-Izvinjavam se Sigmunde ali moja mašta nije kao nekad. Što se tiče kvazi-gojaznosti mora da je u pitanju refleksija moje zimske figure i forme. To je više nego verovatno.

-Da, da. Naturlich. Logično dragi Srđane.

Kaži mi šta te muči danas?

-Besparica pretežno. Poneka primesa beskonačne učestalosti  svakodnevnice s elementima bespomoćnosti. Hronični nedostatak nade i vere u bolje sutra. Nedostatak zdravih opcija i promena.

-Znači sve isto što i poslednjih deset godina?

-Volim što ste pronicljivi. Vrstan ste analitičar. Još bolji dijagnostičar. Mislim da vam je i Dr. House tu negde ispod skočnih zglobova.

-Ko? Koji Hause?

-Nije Hause nego House. Mada mu dodje na isto. Nije ni bitno. Kažite mi zar moje desetogodišnje nepromenjeno stanje ne govori nešto o vama kao psihijatru? Gde je tu uspeh?

-Nikako Srđane. Nemoj izgubiti iz uma da sam ja samo plod tvoje mašte i da nikako ne mogu snositi posledice za svoj neuspeh. Čitaj ona mala slova kad nešto potpisuješ.

-Ja nisam ništa potpisao.

Još gore. Kako si uopšte krenuo na terapiju bez i jednog papira. Za mene je ovo saznanje neprihatljivo. Otpustiću svog advokata još koliko danas.

-Vi nemate advokata.

-Još bolje, problem rešen! Vratimo se onda na seansu, Šta te izrazito muči ovih dana?

-Hm…Znam da budem malo nervozan i nekad noću teže zaspim. Uzvrtim se , razmišljam o sutra.

-To nikako ne valja. Obavezno o sutra razmišljaj što manje. Po mogućstvu nikako. Ako kojim slučajem ne možes da odoliš, čini to što ranije u toku dana. Uveče, nakon večere, takva razmišljanja su strogo zabranjena. Posveti se sportu, čitanju knjiga niskoopterećujuće sadržine(fantazija i ljubavni romani)  i seksu. Masturbacija je visoko preporučljiva i obavezno dva do tri piva neposredno pred spavanje.

-To je sve?

-Naturlich. Šta bi ti? Hoćeš sad da razvlačimo ceo dan? Da mi pričaš svoje snove i maštarije?

-Dobro znate da se ja retko sećam svojih snova.

-Odlično. Dakle gotovi smo. I onako bi ja sve to nekako povezao sa majkom ili seksualnoj nesigurnosti. Ajd žurim na partiju golfa sa Hičkokom. Ne smem dugo da ga ostavim samog napolju. Ima izraženu fobiju od ptica.

Ode on tako nekad kad dosadimo jedan drugom. No cenim njegovo društvo. Saveti su mu uglavnom dobri a i kad nisu – ne moram ih primeniti.

Dobar je Dr. Sigi ali ako mi dosadi, zameniću ga žirafom sa monoklom i kariranim kačketom. Mogućnosti su beskonačne.

'...so all in all doctor, my life has been pretty uneventful, wouldn't you agree? ...Doctor?'

Ostavite odgovor

