BUVLJAK: stanje nacije

image

image

Između dva mosta na Nišavi svake subote održava se niški buvljak. Moram priznati, buvljake u suštini baš često obilazim. Jednom godišnje smognem snage da se pomešam sa raznom svetinom, okružen iglama i lokomotivama. To činim da bi snimio STANJE NACIJE, kako to često voli da nazove moj premudri rođak Švaba. Danas je bio taj dan. Dan snimanja i analize u ovom slučaju juga naše voljene Srbije.

Kako sam se lagano približavao niškoj tvrđavi, od čijeg ulaza počinje taj ludi kvaziorijentalni bazar, gurao sam slušalice u uši i panično tražio album Adele u playeru. Nisam mogao ući u to grotlo svega i svačega, bez muzike, bez te divne zvučne barijere koja me brani od urlanja, graktaja, dovikivanja i turbo folka. Začuh željenu melodiju i hrabro, poput orla, glavom prema napred, jurnuh u ambis buvljaka.

Kakav je to trenutni šok bio. Kakve sam vizuelne šamarčine stoički podnosio.  Kako je srce kucalo u junaka. A onda strah i adrenalin nestaše. Neverica se na momente smenjivala sa osećajem iskrenog sažaljenja. Oko mene, svuda, i napred i iza prostirala se prenatrpana ulica -ljudi, krivo parkirana kola, ptičiji kavezi, stotine improvizovanih tezgi vešto skarabudženih od ćebadi, kartona i starog nameštaja. Totalni haos nasred  i duž cele ulice kraj Nišave. Falilo je samo da vidim kolonu slonova kako se probija kroz sredinu i sigurno bih pomislio da sam usred Indije.

Ipak, pravi presek stanja dobija se analizom sadržaja sa „tezgi“. Najveći deo robe čine stare krpe, papuče, izlizane dečije igračke, muzičke kasete, polovna garederoba i obuća, otrov za bubašvabe, dobro korišćeni auto delovi i stari televizori. Dominiraju tezge sa duvanom u rinfuzi marke „Grand“ i mašinicama za motanje. Na drugom mestu ističu se dobro opskrbljene tezge sa raznim noževima, vojnom opremom i fantomkama. Treće mesto je definitivno hit veka-tezge sa lekovima. Da, da ljudi opušteno drže tezge sa desetinama lekova uredno izloženih na kakvom izlizanom ćebetu. Video sam da se tu može naći za svakog po nešto- od antibiotika do gluformina. Na četvrtom mestu su polovni i automobili i delovi za iste.

Sumiranjem podataka i poređenjem sa mojim ranijim šetnjama buvljakom prethodnih godina, mogu samo da dođem do sledećeg zaključka: Najebali smo do daske. Otišlo sve u pičku materinu. Kad na jednom buvljaku dominiraju polomljene, izlizane stvari i pocepane čarape a bogatsvo ponude upotpunjuju hladno oružje, fantomke, sumnjivi duvan i hrpe opasnih lekova onda je jasno da smo udarili u dno. Policije apsolutno nigde. Ako ih i ima u civilu mislim  da su prve mušterije u „Lek na kilo“ -tezgama.

Jedini svetao detalj su meste gde prodaju polovne knjige. Našao sam na nekom ćebe-displeju, pored izarčenih cipela knjige Nušića i Domanovića  iz Blicove akcije delenja knjiga ovih poznatih kritičara našeg društva sa novinama. Prodaju ih tu za neku siću. Čudim se ja, kako nigde po gradu ne mogu da nađem Blic sa Domanovićevom Stradijom. Pretražio sam neki dan ceo okrug dok nisam našao primerak. Mislim se, što voli da čita ovaj narod, jebote. Čim se deli kakva knjiga oni razgrabe svaki primerak pa čitaju dok im oči ne pobele. Ne možeš im knjige iz ruke uzeti. Ne jedu, ne piju, već upijaju ono štivo ko suv sunđer vodu. Jes’ al’ malo cvrc. Razgrabimo mi sve što je za džabe-makar to i suvo govno bilo. Mogu samo da mislim kako bi se tek novine rasprodale da su delili upaljače i bensedin.

Kamo sreće da su ovdašnji ljudi više čitali Domanovića i Nušića. Ne bi sada ovakve buvljake imali. Ne bi nam zemlja ličila na napuštenu, oronulu kuću.

2 thoughts on “BUVLJAK: stanje nacije

  1. Gluten druže, gluten! To je sve zbog Glutena! Vidiš kako ovaj narod guta Gluten. Pa i Đokovića je zamalo uništio, a ne naš voljeni Narod! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • Kako mi to gluten ne pade na pamet? I to jeftin gluten, onaj najgori. Pa jos hemija, NATO zracenja, lose pivo…
      Ma gotovo. Hm…gluten…

Ostavite odgovor

