STIGLE NOVE DEVEDESETE

Godina 2011. , oktobar mesec, zemlja Srbija, lep i sunčan dan. Ustao sam iz kreveta sa već usađenim osmehom na licu, srećan što sam se posle skoro pola godine provedene u Grčkom “ogranku” EU vratio u ovu savršenu zemlju seksa I rock’n’rolla. Pripremam sebi doručak, i planiram da u obližnjoj radnjici kupim novine te narednih sat vremena uživam u mirisu čaja i sveže štampe. Sve ide po planu, ne može bolje. Dočepao sam se “Blica” I kao i uvek krenem da ga čitam od kraja prema napred. Moram napomenuti da sam i dalje veseo, jebeno bezrazložno srećan a usta su mi blago razvučena u osmeh. Mislim da bi tako ostala čak i dok bi čitao umrlice.

Posle nekoliko stranica o sportu na momenat sklopim novine, zamislim se plitko na sekundu do dve i negde iz površinskog dela tikve, iskoči mi misao: “Ma nije ova Srbija ni tako loša.”

Već naredne stranice ovog ne baš velikog dnevnog lista naterale su me da istu misao progutam i to bez hleba. “Pahomije dobio orden Belog anđela”! Pedofil u mantiji, sa sve džipom i kajlom dobio orden od svoje braće za izuzetne zasluge u pipkanju i “obradi” malih dečačića. Za njega se priča da ima strašnu desnicu. Kažu da ima ruku k’o anđeo. Otuda mu valjda dadoše belog anđela. Pa onda čujem da je onaj Miloševićev panavan (oprostite na izrazu ali ja sam odnos S.Miloševića i I. Dačića oduvek video kao odnos džedaj-učitelja Obi van Kenobija i mladog učenika mu, Luka Skajvokera) isto dobio tog anđela, i još da pomenute bele anđele deli crni đavo od Filareta. Pa nema kraja mojoj sreći.

Potom kreću drugi naslovi, svaki gori od onog prethodnog. Zlo za zlom. Okanem se novina i krenem da zovem drugare, da se malo vidimo i popričamo, popijemo koje pivo.

Tako je i bilo. Narednih dana, sreo sam se sa manje više svim prijateljima, ispričali se i iskukali jedni drugima, bilo ludo i nezaboravno. Naravno, u istom periodu pogledao sam i nekoliko  dnevnika, pročitao još koje novine, pričao sa mnogima ljudima iz okoline, pio ponovo Lav pivo iz dvolitre, video Tadića kako palamudi, Nikolića, Vučića, Čedu, Dinkića, Koštunjavog i sve ostale kako ne zaklapaju o sledećim izborima.

Nametnuo mi se sledeći zaključak:

Od 2000-te god. do neke 2006, primetno je bilo da se ova zemlja oporavlja. Sporo, jadno ali čini mi se išlo je na bolje. Mrak devedesetih godina prošlog veka, polako je počeo da nestaje iz do tada tri puta u crno zavijene Srbije. Nestajala su obeležja i kreature Miloševićeve Srbije a ja sam verovao da možda ima nade za nas. Sada, u 2011. godini mi smo se ponovo (dakle za svega pet godina) vratili u zadnje godine 20. veka. Opet redovi za hleb (ovaj put za stari, jel mnogi nemaju za svež hleb), popovi vedre i oblače, Ivan Gavrilović & drugari ponovo jašu naše uši,  pivo sve više liči na sirće, predsednik prodaje jeftinu demagogiju na veliko, Kosovo se opet ne vadi iz usta, mladi beže iz ove Stradije glavom bez obzira.

Samo tada smo imali pravu opoziciju i imalo se za koga glasati. Bilo je onih koji su iskreno predstavljali nove pozitivne snage. Te snage na kraju nisu dobile rat. izvojevali su neke bitke ali rat su nedvosmisleno izgubili i sada ni njih nema više. Ostala je samo puna kuća laprdala i neradnika koji se razlikuju jedino po boji zastave i grbu stranke. Programi su, svi, u potpunosti isti samo je pakovanje drugačije. To je kao kad jedna pivara zapravo  proizvodi samo jednu vrstu piva ali ih pakuje u pet različitih ambalaža kao pet potpuno različitih proizvoda, pa ti biraj koje ti se više sviđa. Samo čemu razbijanje glave koje da uzmeš, koje je bolje, kad na kraju piješ uvek isto sranje.

Čemu  izbori i glasanje kad pravog izbora nema.

Ostavite odgovor

