Čudo od brzih pruga

Čitam neki dan u novinama kako je pruga između Sombora i Novog Sada izuzetno opasna i predstavlja  sigurnu tačku buduće saobraćajne katastrofe. To me uopšte nije začudilo jer sam na moju veliku žalost  najmanje deset godina konstantno putovao vozom na ovoj relaciji. Lično sam osetio čari sprske posleratne železnice i bio zapanjen žilavošću tih interesantnih antikviteta koji  za ne poverovat skoro pola veka prevoze naš narod.

Ipak nikada nisam imao prave, konkretne informacije koje bi potpuno pojasnile sliku . Danas , kada sam i to saznao sklopio sam slagalicu i ostao bled i prosto zapanjen. Dakle, pruga je toliko oštećena da  „vozovi“ u  okolini najmanje tri stanice ne smeju da voze brže od 20 km ∕ h jer pruge nisu remontovane više od 20 godina. Inače na dobrom zdravom delu pruge maksimalna brzina ovih „čuda na šinama“ je oko 40 km ∕ h.  Pragovi na šinama nisu zamenjeni više od 110 godina pa postoji opasnost da se u skorije vreme usred trulenja slegnu šine. Kada na to dodamo da su šinobusi u kojima se raja vozi proizvedeni pedestih godina prošlog veka dobijamo sigurno izletanje iz šina i ko zna koliko žrtava. Ova dobitna smrtna kombinacija i dalje će „funkcionisati“ takva kakva je dok god ne bude neke nesreće i pogibije.

Ostavite odgovor

