ТВ САУНА

Мио женски глас проговара: „Јесте ли икада пожелели да осетите предности сауне у удобности вашег стана? Већина нас нема простора да угради праву сауну у свој стан али сада се појавило решење које стаје у буквално сваки стан- Стим спа.

Aj se parimo

Aj se parimo

На екрану се појављује власница оног милог гласа и морам рећи да стас прати глас. Перфектно обликована бринета у дречавом бикинију шетка лагано по некој соби и певљивим лаганим тоном наставља причу о портабилној парној сауни која стаје у једну торбицу величине оне коју женски део популације обично носи на плажу. Девојка је веома елоквентна-помислио сам, ајде да је саслушам, можда има нешто интересантно да ми каже. Прст се већ повукао са даљинца и моја пажња је била усмерана ка нараторки тј. ономе што она говори.

„Замислите да у удобности своје дневне собе, док гледате вашу омиљену серију, скидате сувишне килограме и избацујете токсине знојењем у мини сауни.“-каже девојка (у даљем тексту инструкторка) док стоји у огромној дневној соби са камином, а поред ње се налази неки мали, сиви шатор, куполастог облика са рупом на врху. У следећој сцени из те рупе вири глава неке девојке а иструкторка наставља стручно излагање: „ Знојењем у овој лако склопивој сауни коју можете врло једноставно спаковати у торбу, не само да трошите вишак калорија већ и негујете вашу кожу јер се парењем отварају поре у кожи и сви токсини и прљавштине излазе напоље.“ Ок, ово ми се већ свиђа. Склопим сауницу за пет минута (а могао би да је држим и на тераси) ускочим унутра и гледам текму, а за то време киле спадају, кожа цвета а имунитет, их… Слабо је рећи да расте.

„Стим спа ће вас опустити и напунити енергијом а стрес ће напросто нестати. Видећете како ћете после само неколико недеља изгледати млађе и здравије а климатски услови унутар ове фантастичне сауне су толико повољни по ваше здравље да практично нема временског ограничења колико можете остати унутра.“- распали још једном инструкторка. Ту ме је добила. Знао сам да морам наручити Стим спа , па макар ‘леба не јео сто година. Још кад сам видео да цена није толико страшна, извадим штек за годишњи одмор и одјурим да купим то чудо технологије.

Чим сам прекорачио праг улазних врата, бацио сам се на тумачење упутства. Сконтам целу шему и пошто је за неки сат требало да почне текма између Челзија и Портоа одлучим да намонтирам шаторчић пред телевизор и да га прво тестирам уз Дневник РТС-а. Бацим се на посао, и после двадесет минута, сауница је била готова. Укључим је и обучем купаћи, па узмем да прелистам новине док се пара не акумулира. Кад је све било спремно, негде на пола Дневника, уђем унутра и закопчам се до грла. Онда сам приметио да је око отвора за главу причвршћена сива капуљачица те навучем и њу да све буде по ПС-у. Пара почиње да куља. Врућина, све ме сврби. Спикер на Дневнику говори о свирепом убиству у којем је жена одсекла мужу главу, секиром. Зној ми цури низ лице. Већ сам зажалио што сам ушао у овај експрес лонац. Трну ми леђа и позадина. Нисам клаустрофобичан али почињем да схватам зашто неки јесу. Минути су као године. Време стоји. Ја гладан. Глад не трпим. Решио сам- идем по сендвич. Уз велику муку, мокрим прстима покушавам да ослободим главу из обруча и отворим рајфешлус. После неколико минута успевам и тело је поново исправљено. Добар је то осећај.Сад само треба доћи до фрижидера. Проблем је што сам заборавио пешкир. Нема назад. Искачем на тепих и правац кухиња док са мене цури зној. Улећем у кухињу правац на плочице. У секунди сам у хорзонтали прилепљен за белу керамику. Олакшавајућа околност је фрижидер са моје десне стране. Глад је јача од бола. Узимам саламу, маргарин и парадајиз. Сендвич сам спремио за неколико секунди, рекао бих. Узимам пешкир из купатила и све са клопом враћам се у „лонац“. Овај пут, закопчао сам се до груди (једем и топим стомак у исто време). Сад су ми и руке слободне па могу да мењам канале. У том моменту неко куца (пошто ми звонце никад није ни радило). „Напред, откључано је. Не могу сад да отворим.“ После секунде, из ходника излази комшија. Потпуно забезекнут, комша гледа и не верује. На средини собе је мали сиви шатор ( од материјала који подсећа на свемирски скафандер) а из њега, од груди на горе, вири од зноја мокар човек који једе сендвич и гледа телевизор. Прадајиз више није у сендвичу. Безбрижно клизи низ шатор. Пара која пробија са страна даје сцени филмски шмек. „Где си царе?“-пуним устима промуљам некако. „Шта радиш то човече?“-збуњено заусти комша. „Дуга је то прича. Схвати ово као мој покушај да спојим лепо и корисно. Здравље се не добија тако лако.“ –набацим ја филозофски. „Извини што сам питао. Него, хоћеш ли гледати текму? Цимер и ја мислили да гледамо с тобом ако немаш ништа против, знаш да нам је телевизор скрнав.“-настави комша. „Ма наравно да ћу гледати али за вас је услов пиво и чипс.“-добацим у шали.

После пет минута, седе комшије удобно заваљени у двоседу и грицкају чипс. У међувремену, дошли су ми рођак и још један друг.Утакмица је почела. Тон одшарафљен. Ја, и даље у мом „лонцу“ топим тек поједени сендвич и заливам све са флашом пива у руци. Граја и коментари, куцање пивских флаша. Чују се врата. Девојка се вратила са посла. Шок је неизбежан, питање је само да ли ће проћи са чашом воде и благим шамарањем или ћемо морати да зовемо хитну.

П.С.

Киле нисам скинуо а једном ми је позлило, ваљда због некомпатибилности пива и сауне. Другом приликом сам пролио супу унутра и изгубио цео колут парадајиза. Уз то, добро је обавестити родбину и пријатеље шта сте купили и лепо им објаснити да то није свемирски брод.

Ову причу посвећујем трагично настрадалом колуту парадајиза којем се сваки траг губи у белим обрисима паре. Слава му.

Ostavite odgovor

